آئین هوشنگ (مشتمل بر چهار رسالة خویشتاب، زر دستافشار، زندهرود، زورة باستانی)، 1296 ق.، گردآوری مانکجی لیمجی هوشنگ هاتریا، کتابت عبدالحسین کریم فریدنی، به اهتمام میرزا بهرام رستم نصرآبادی.
ابن بلخی، 1343، فارسنامه، به کوشش علینقی بهروزی، شیراز، اتحادیة مطبوعاتی فارس.
احمدی، حسین و عبدالرسول خیراندیش، 1391، «آذرکیوانیان و تأثیر آنان بر باستانگرایی در تاریخنگاری معاصر ایران»، تاریخ ایران، ش 70/5، 1-31.
برهان، محمد حسین بن خلف، 1342، برهان قاطع، 5 ج، به تصحیح محمد معین، تهران، ابن سینا.
بناکتی، داود بن محمد، 1348، تاریخ بناکتی، به تصحیح جعفر شعار، تهران، انجمن آثار ملی.
بهرام بن فرهاد، 1270 ق.، شارستان چهار چمن، به کوشش سیاوخش بن اورمزدیار یزدانی ایرانی، بمبئی.
پورداود، ابراهیم، 1355، «دساتیر»، فرهنگ ایران باستان (تهران، دانشگاه تهران)، 17-51.
توکلی طرقی، محمد، 1382، تجدد بومی و بازاندیشی تاریخ، تهران، نشر تاریخ ایران.
خویشتاب رک. آیین هوشنگ
زر دستافشار رک. آیین هوشنگ
دالوند، حمیدرضا، 1392، «میراث فرقة آذرکیوان»، رنج و گنج، ارجنامة دکتر زهره زرشناس، به کوشش ویدا نداف، فرزانه گشتاسب و محمد شکری فومشی (تهران، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی)، 233- 259.
دبستان مذاهب،1362، به اهتمام رحیم رضازاده ملک، تهران، طهوری.
دساتیر آسمانی، 1888 م.، به کوشش شهریار بن اردشیر و پرویز بن شاه جهان و بهران بن شاویر. بمبئی.
دهخدا، علی اکبر، 1377، لغتنامه، تهران، دانشگاه تهران (دورة جدید).
رمضاننیا، مهرداد، 2012 م.، «فرهنگ نشر فارسی و مباحث پارسینگاری در شبهقارۀ هند، سدۀ نوزدهم»، ایراننامه، س 27، ش 4، 78- 85.
رمضاننیا، مهرداد، 1392، «فرهنگ چاپ و سرهخواهی نویسی فارسی: غالب دهلوی و یکرنگی زبان»، مطالعات تاریخ فرهنگی، س 5، ش 18، 53- 78.
سلیمانی، قهرمان، 1393، «دساتیر، زبان پاک و غالب دهلوی»، شبهقاره (ویژهنامة نامۀ فرهنگستان)، س 2، ش 2، 55- 76.
عطرفی، علیاکبر و منیژه افروزنده، 1389، «سرهگرایی در تاریخ ادب فارسی»، تاریخ ادبیات، ش 64/3. 161- 188.
غالب دهلوی، 1292 ق.، کلیات نثر غالب، کانپور، مطبع منشی نولکشور.
فرجاد، محمد علی، 1977 م.، احوال و آثار میرزا اسدالله خان غالب، اسلامآباد، مرکز تحقیقات فارسی ایران و پاکستان.
فردوسی، ابوالقاسم، 1386، شاهنامه، به تصحیح جلال خالقی مطلق، 8 ج، تهران، مرکز دایرهالمعارف بزرگ اسلامی.
فرهنگ دساتیر رک. دساتیر آسمانی
مجتبایی، فتحالله، 1369، «آذرکیوان»، دایرة المعارف بزرگ اسلامی، ج 1، 247-259.
مجمل التواریخ و القصص، 1378، به تصحیح سیفالدین نجمآبادی و زیگفرید وبر، دومونده- نیکارهوزن.
مستوفی، حمدالله، 1339، تاریخ گزیده، به تصحیح عبدالحسین نوایی، تهران، امیرکبیر.
معین، محمد، 1336، «آذرکیوان و پیروان او»، مجلة دانشکدة ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران، ش 39، 25-42.
Jones, W., 1824., Discourses Delivered before the Asiatic Society; and Miscellaneous Papers on the Religion, Poetry, Literary, etc. of the Nations of India,London.
Masud, Naiyer, 2002, “The fifth Saasaan,” translated by Jane Shum and Muhammad Umar Memon, Journal of Urdu Studies 22, 162-165.
Medhora, Dh. J., 1888, The Desatir or Sacred Writings of the Ancient Persian Prophets, together with the Commentary of the Fifth Sasan, Bombay.
Modi, J. J., 1932, “A Parsee High Priest (Dastur Azar Kaiwan, 1529-1614 A.D) with his Zoroastrian Disciples in Patna, in the 16th and 17th Century A.C.,” Journal of K.R. Cama Oriental Institute 20, 1-85.
Mulla Firoz bin Kaus, 1818, The Desatir or Sacred Writings of the Ancient Persian Prophets, in the Original Tongue together with the Commentary of the Fifth Sasan, Bombay.
Sheffield, Daniel J., 2014, “The Language of Heaven in Safavid Iran: Speech and Cosmology in the Thought of Āẕar Kayvān and His Followers,” No Tapping around Philology, A Festschrift in Honor of Wheeler McIntosh Thackston Jr.’s 70th Birthday, ed. by Alireza Korangy and Daniel J. Sheffield, Wiesbaden.